14.12.09

Download Tema Nokia

Assalamu'alaykum...
Hallo adek Uci, iko Ak de, Aak bikinkan caro download tema Nokianyo dari siko bae yo.
Lagi apo adek kini ko?
Oh iyo, apo gulai kito di rumah? hehe...

Oh yo Dek, kalau adek ndak download Tema Nokia 2630, bukak bae Situs iko (klik kanan bae tulisan dibawah iko, trus pilih Open in New Tab, kelak muncul disebelahnyo.):

http://gallery.mobile9.com/c/themes/1/



Kelak ado tampilannyo cak iko:


Terus Adek pilih bae, Merek HP dan Tipe HP adek.


Kalau udem dipilih, Klik GO (yang dilingkari tu). Nah, kalau udem Klik GO, kelak tampilannyo cak iko:


Pilih Salah satu, trus Klik Kanan, dan Pilih OPEN LINK IN NEW TAB. Kelak nyo muncul di sebelah...


Buka Tab yang baru tebukak tuh, kelak ado bacoan Download, nah itu di Klik.



Kalau Adek udem Klik tombol itu, kelak munculnyo cak iko:



Tunggu bae Hitungan mundurnyo sampai selesai, baru kelak otomatis Filenyo minta disimpan.


Kemudain Adek tentukan Lokasi Nyimpannyo, terserah adek ndak dimano, di My Document jugo bisa. Yang Aak contohkan ko, Aak simpan di Picture.
Kalau udem ditentukan lokasi nyimpannyo, klik bae tombol SAVE (simpan).



Udem, selesai caro Downloadnyo.
Pelajari elok-elok yo Dek, jangan sampai lupo.
Nah, kalau la ngerti, la pacak adek download Tema sebanyak-banyaknyo.

Kalau udem di download yang elok-elok, Tinggal dimasukkan bae ke dalam HP Adek.
Kalau adek dakdo Kabel Datanyo, Masukkan bae ke HP Bapak dulu, biar kelak tinggal di kirim pakai bluetooth ke HP Adek.

Gampang kan caronyo... :D
Share:

0 comments :

Post a Comment

Mari komentar dan berdiskusi...